سه شنبه , ۵ بهمن ۱۳۹۵
Home » سلامتی » تغذیه » جوانه‌های گیاهی را در برنامه غذایی‌تان جای دهید

جوانه‌های گیاهی را در برنامه غذایی‌تان جای دهید

دارچین: جوانه‌های گیاهی دارای اثر مثبت فراوانی هستند که حتما باید در برنامه غذایی افراد گنجانده شوند.

جوانه‌ها مواد غذایی با ارزشی‌اند که سرشار از انواع ویتامین‌ها و املاح هستند. جوانه‌ها می‌توانند باعث کاهش اشتها شوند و میزان سوخت‌و‌ساز در بدن را افزایش دهند.

جوانه گندم

جوانه‌ها دارای منبع غنی از ویتامین E هستند که تاثیر فراوانی در حفظ شادابی پوست و درمان یبوست و کاهش احتمال ابتلا به سرطان خواهند داشت.

جوانه‌های گیاهی می‌توانند نقش موثری در بالا بردن کیفیت غذاها ایفا کنند پس بهتر است خانواده‌ها این جوانه‌های گیاهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

وجود آنزیم‌ها در جوانه‌ها باعث هضم و جذب بهتر غذا می‌شوند به علاوه این جوانه‌ها باعث می‌شوند تا کربوهیدرات– پروتئین و فیبرها جذب شوند.

جوانه گیاه ماش برای افزایش شیر مادران شیرده موثر است. این گیاه دارای پروتئین – ویتامین و کربوهیدرات بالا بوده و باعث افزایش شیر مادران خواهد شد.

ویتامین E  که بعنوان اکسیر جوانی شناخته می‌شود در جوانه‌های گیاهی به فراوانی یافت می‌شود و می‌تواند برای حفظ پوست و شادابی آن اثربخش باشند.

همچنین این ماده غذایی به دلیل داشتن ویتامین E از چین‌و‌چروک پوست که ممکن است حین رژیم گرفتن رخ دهد، جلوگیری می‌کند.

جوانه‌ها به دلیل فیبر بالا برای پیشگیری از سرطان – کنترل قند خون و کنترل وزن بسیار حائز اهمیت هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *